2012. október 29., hétfő

Spenótos pite a bridge klubbnak

Történt egykoron, hogy elkövettem egy spenótos pitét. Amolyan sósat, nagyon spenótosat. Megkóstolta anyukám is. Lendületből reprodukálnom kellett, mert elvarázsolódott, mondhatni rajongóvá vált. Aztán jó ideig, értsd, kb egy éve nem is sütöttem ilyet, mert sütöttem más milyet. Mert imádom a pitéket, főleg a sósakat... meg az édeseket is. Közben anyukám nagy bridger lett. Na persze, ezt is kinek köszönheti???? Szóval lassan itt az ideje, hogy engem is megtanítson rá. Na de lényeg, hogy helyes kis társasággal játszanak minden héten, és ilyenkor mindig akad valami finom falat, amit a játékosok hoznak. Egy kis madárlátta süti, apró kóstoló az ebédből, meg hasonlók. Na most az én anyukám egy klasszikus konyhai zseni, de a sütést nem kedveli. Éppen ezért eldicsekedett, hogy bezzeg az ő pici lánya milyet tud. A feladat tehát kiadatott. Elkészült a spenótos pite, reloaded. Miután elkészült már nem voltam annyira lelkes, ugyanis isteni lett. Magamnak megtartottam egy szeletet, de igazság szerint, inkább ezt vittem volna a lányoknak. Még Csibus is eszegette, ami nagy szó, mivel igen finnyás egy ízlése van, kivéve a bölcsiben, mert ott a "Jóevő Gyerekként" emlegetik... Igen, tudom, sok a duma. Jöjjön a recept :)

A tészta: (a recept innen: egy falat Franciaország - TV Paprika receptkönyv)
200 g finom liszt
csipet só
150 g sótlan vaj, hűtve, fekockázva
1 tojás
A hozzávalókat sorrendben összegyúrjuk. Lényeg, hogy minél gyorsabban, ne melegedjen fel túlságosan a kezünktől a tészta. Golyót formázunk belőle, fóliába tekerjük (tipp: ezt érdemes előre oda készíteni, mert ragacsos kézzel macerás a fólia tépkedés) és minimum fél órára hűtőbe tesszük. Ezután kinyújtjuk és a pite formába simítjuk, de ha nincs kedvünk ezzel pepecselni, akkor vékony szeleteket vágunk a tésztából és amúgy rusztikusan belenyomkodjuk a tálba. Majd vakra sütjük, vagyis megszurkáljuk a tésztát villával, lefedjük egy darab sütőpapírral, azt pedig lesúlyozzuk (tipp) pl száraz babbal, v. lencsével. Nekem erre már egy bejáratott befőttesüvegnyi bab-lencse keverékem van, amit mindig újra tudok hasznosítani. Kb 10-15 percig 180 fokon sütjük.

A töltelék: 
Egy adag mirelit spenótot felolvasztunk (tipp: nekem a legjobban a lidlis, apró darabos jött be), néhány gerezd fokhagymát (ízlés függő) belenyomunk. 2 tojást felverünk, és tejszínnel elkeverünk, ezt a spenóthoz öntjük. Nem maradhat ki a reszelt szerecsendió sem.

A tésztára öntjük a tölteléket, megszórjuk reszelt sajttal, nekem ementáli volt itthon. 200 fokon rövid fél óra alatt készre sütjük.

A lányok nagyon örültek a vacsinak. Anyu félre akart tenni apunak egy szeletet kóstolóba. Apu sosem kóstolta meg ezt a pitét.




Nincsenek megjegyzések: