2014. január 30., csütörtök

Pátoszos levél a lakáshoz..

Kedves Lakás,

hát eljött ez a pillanat is. Véget ér 2007 decembere óta tartó kapcsolatunk. Ez barátok között is legalább 5 év. Sok mindent láttál ez idő alatt. Új élet született falaid között, és volt, aki elment. Jókedv és szomorúság. Nevetés és sírás. Néha a nyugalom szigete, néha csak idegeskedés. 
Ahogy te fejlődtél, szépültél, változtunk mi is a lakóid. Amikor szépítettünk, mi is épültünk. Ahogy kiürülsz, bennünk is véget ért valami. Valami, ami már sokkal korábban kezdődött. A változás valami újnak is a kezdete, elcsépelt, de igaz. A falaid között felnőttem, felelősséget vállaltam. Aggódtam, és boldog voltam, vártam és vártam, és végül döntöttem. De legalább döntöttem. A döntés hatalom. Irányítás, lehetőség.

Amikor kikerültek az első bútorok 5 év után, rossz volt látni téged. Megbomlott az egység. Már nem voltál ugyanaz. Mint a beteg, amikor csak nézed, és még nem látod, mi hiányzik, de valami nem stimmel. Most pedig teljesen kiüresedtél, szinte csak szellem táncot járnak benned az emlékek. Sok-sok emlék, szépek és keserűek, de mind-mind rólunk szól. Rólam és a többi lakóról. A barátokról, vendégekről, átjárókról, fontosakról és érdektelenekről, mindenkiről, aki itt hagyta a nyomát.

Még egy nap és végleg itt hagylak. Mindkettőnk számára új fejezet nyílik. Neked új lakóid, nekem új otthonom lesz. Új fejezet a könyvben, új lehetőség, új emlékek, új történetek.


Jó volt itt, jó volt veled. 

Nincsenek megjegyzések: