2010. június 10., csütörtök

SATC 2 spoiler - vigyázz!!!

Hétvégén, félév után először moziban voltam. Természetesen nem is "akármi" miatt hagytam kicsi csibémet apára és a cumira, hanem a Sex és New York második része kedvéért. Oké-oké, de ennyi csajoskodásra nekem is szükségem van! Íme tehát a véleményem, felsorolás, fika és minimal like.
Először is a film hossza, nem való egy olyan anyukának, aki állandó folyadékbevitel tesz meg mindent a bőséges etetés sikeréért. Ettől függetlenül végig ültem ezt is, mint ahogy az Avatart is nagy pocakkal, és nagyon büszke voltam magamra!!!
A ruhák és a jó beszélgetések aránya határozottan a ruhák javára dőlt el. Ez pedig nem volt szimpi. Úgy tűnt, mintha az egész film arról szólna, hogy a csajokat benevezték a "hány felöltőt lehet cserélni öt percen belül" versenybe. Néha éreztem némi próbálkozást a sorozatban elhangzott csajos beszélgetések felelevenítésére, de igen gyenge próbálkozás volt. Pedig éppen ezek a csicsergések képezték a sikeres hat évad lelkét. Nem tudtam eldönteni, hogy a film a sorozat hosszúra nyújtott változata akar lenni vagy egy attól független létező. Amikor pl. Carrie rádumálja Mr Big-et, hogy mégiscsak menjenek el arra a nyamvadt filmbemutató partira, ahelyett, hogy még egy uncsi estét töltsenek otthon egy zacskó kínai kaja társaságában, mintha a sorozat egy verejtékesen átmentett mozdulatát és hangsúlyát láttam volna. Carrie ugyanazokat a fogásokat használja, így vagy a karaktere nem fejlődött semmit, vagy SJP...
Ami a színésznőket illeti, SJP Amerika Sütő Enikője, akit a legjobb szándékkal is csak egy múmiához lehetne hasonlítani. Jaa és én a rendező/operatőr/ akárki helyében nem mutogattam volna SJP integető izmait. Na és hat évad szingliség után azt előadni, hogy miután szuper szexi cicásra kifestette magát, és hiper szexi ruciba bújt, hogy találkozzon a már többször levetett Aidennel, és csókolózással fejezték be az estét, és "Jaj, hát én ezt nem akartam, véletlen volt, de tényleg...", most komolyan, kit akarunk hülyének nézni? Főleg Mr Big-et és a nőzőt, és ez utóbbi igen helytelen. Az öregedés mégis talán Charlotte arcán látszott, akinek azon kívül, hogy azon idegeskedik, vajon megcsalja e a férje a vidékről jött, melltartót nélkülöző, a szalmaszál kilóg a szájából bébiszitterrel, nem sok szerep jutott. Ugyanígy járt Miranda, akinek a főnöke próbálja meg befogni a száját, de természetesen ő végül a sarkára áll, és a családot választja. Viszont ő szuperül néz ki, hol van már a férfiasan sportosan visszafogott style...
Samantha egyre olyanabb, mint volt. Még ha mindig is a szex volt a védjegye, már arra sem halandó, hogy fusson két kört, nehogy kurvának nézzék. Az ismerkedés elég erőteljesen lekorlátozódott a számára, és ahogy odalép hozzá egy hímnemű egyed, rátér a lényegre, úgy mint: "Meg, hát... A te szobádba, vagy az enyémbe? és Igen, tudom hogy hívnak, mehetünk dugni". Szerintem az összes erotikus, és szexuális báját lebutították a karakterének, aki ha éppen nem nyúl tanfolyamot tart, akkor 42 féle hormonpótlót, nedvcsinálót, és fiatalító vitamint töm magába, és ken magára.
Kádár pajtással is, aki amúgy negyvenes büszke agglegény, megtárgyaltam a film nyújtotta élményeket. Ő kifejezettem mondanivalónak tartotta a filmet, és az élet következő nagy kérdéseit vélte felfedezni:
- Samantha képviseli az öregedés elfogadásának nehézségét. Bizonyítani, hogy ő még ötvenévesen is heti tizenhatszor szereti, és csinálja is, vagy akár megbékülhetne azzal, hogy változik és ezt akár a maga épülésére is használhatná. Nála merül föl továbbá a kelet és nyugat morális erkölcseinek különbsége is.
- Charlottenak szembe kell néznie azzal a dilemmával, hogy ő egész életében kereste az igazit, akivel családot alapíthat, és miközben ezt elérte, egyre nehezebb az élete. Túl sokat vállal be, mint mindig, de a sok szervezés pont a családtól vonja el az energiáit, így nem is boldog. A csúcs pedig, amikor Mirandával isznak azokra az anyákra, akik képesek bébiszitter nélkül is boldogulni. No comment.
- Miranda nagy kérdése, hogy a munkát vagy a karriert válassza. Erről többet nem is tudok írni, mert kb ennyiben ki is fújt.
- Carrie pedig a szingliből lett férjes asszony, aki még a párja nevét is idegenkedik felvenni, maga sem tudja mit akar. Megszerezte A FÉRFIT, akiért évekig veszkődött, de az együttélés más, mint a köd. Ennél sokkal több mondanivalója nincs is, talán csak, hogy legyünk őszinték, és ha olyasvalakivel csókolózunk, aki nem a férjünk, akkor ...

Azért volt egy igazán aranyos jelenet a filmben, ami az első öt percben meg is történt. A lányok épp egy különleges esküvőre készülnek, el is mennek ajándékot vásárolni. "Az én homi barátom elveszi az ő homi barátját." Talán itt kellett volna befejezni a filmet.

Nincsenek megjegyzések: