2009. január 11., vasárnap

Édes és sós

Tegnap beszélgetős csipegetős házibuliba voltam hivatalos az aerobicos társasággal. Úgy gondoltam zacskós chips és bolti keksz helyett inkább magam alkotok valamit. Így hát csináltam édeset és sósat is. Előbbi, ami talán egy ilyen a mozgás és állandó fogyókúra, testkontrollálás mellett elkötelezett társaság számára nem a legjobb ötlet, egy chasecake brownies lett. A receptet sajtkukac oldalán találtam, www.sajtkukac.hu . Egy kicsit változtattam rajta, a keserű csoki helyett megmaradt mikulás csokit használtam, nádcukor híján pedig mezei kristály került bele. A lisztből pár kanállal elvettem és helyette keserű kakaó port tettem. Abszolút finom lett. A csokis réteg picit talán sűrű, de a sülés végére minden klappolt.  A sós saját találmány, úgyhogy ezennel levédettnek tekintem, mindenki készítse el kedvére :).  Sajnos fotót nem tudok mellékelni, mert a fényképezőnk felmondta a szolgálatot egy ideje, és csak furcsa, a körre (tudjátok az a film, aminek a megnézése után 7 nappal fekszel az ágyban és azon imádkozol, hogy éjfélkor mégse bújjon elő a tévéből a vízi hulla formájú, gonosz lány)  emlékeztetető, elmosódott képeket készít. Aki tehát hiányolja a képriportot, tudja mi a dolga ;) Na de vissza a sóshoz. Névnek valami olyat adnék, hogy:

 

Sütőtökös tekercs

 

Először is le kell reszelni egy adag sütőtököt. Egy hagymát felapróztam és vajon elkezdtem enyhén üvegesre pirítani. Kakukkfűvel fűszereztem, majd rádobtam a tököt. Pici vízzel összepároltam, sóztam, borsoztam és kb. két nagykanál mustárt tettem hozzá. Egy másik lábosban paradicsom szószt kevertem. Ehhez egy hámozott paradicsom konzervet elkezdtem melegíteni, belenyomtam két gerezd fokhagymát, de ezt a mennyiséget simán lehet növelni, egy bazsalikom kockát, egy kis bors puszi (Stahl ;) is ment még bele. Miután elkészült és kicsit kihűlt, pürésítettem. Gyúródeszkán kinyújtottam a kiolvasztott levelestésztát. Először megkentem a paradicsommal, majd erre került a sütőtök. Végül pedig feltekertem a tekercset és szeletekre vágtam. A szeletkéket sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgattam, a tetejüket reszelt füstölt sajttal megszórtam és kb . 200 fokos (előmelegített, mert előtte sült meg a süti) sütőben, légkeverés mellett úgy 20 perc alatt készre sütöttem őket. Namost ez a vége fázis a legnehezebb. Először is óvatosan kell bánni a töltelékkel mert ha túl sok csak elég bénán lehet feltekerni a tekercset. Másrészt, ha -szintén- túl sok, nem ragad össze a tekercs vége. Ezzel kísérletezni kell. Mindesetre senki ne keseredjen el, ha elég ronda formát mutat a tekercs, miután felvágta őket. Ilyenkor elég formátlanok, kicsit gatyába kell rázni őket, formázgatni utólag (de még sütés előtt), a lényeg, hogy a végeredmény igazán szuper lett. KedvesM-től úgy kellett kimenteni, hogy pár darabot mégiscsak elvihessek a buliba. :)

 

Nincsenek megjegyzések: