2008. július 21., hétfő

Meggyes Martini




A hétvégi beszámoló előtt had tegyek még egy kis kitételt a Tisza Kata könyvhöz. Először is feltűnik benne Doktor Cserkó, aki kísértetiesen hasonlít Dr Csernushoz, akiről mindenkinek meg van a maga véleménye, kinek ilyen-kinek olyan. Nekem leginkább olyan :) Másrészről T.K. jó sokszor lehúzza szegény cicológusokat, amiben néha biztos igaza van, de azért ez kissé túlzás szerény véleményem szerint....



na tehát a hétvége :


Szombati kerti partynk, mely immáron harmadik alkalommal került megrendezésre, ha jól emlékszem, idén igen szolidan zajlott. Enyhe szalon spiccnél tovább nem is jutottam, köszönhető ez az én drága barátnőmnek (Óóóósssssika), aki határozottan betartotta drága M. parancsát, miszerint én mint házi asszonyka 2 óráig nem rúghatok be. Éppen ezért igen decens mód iszogattam a martiniket, amibe meggy jégkockákat dobáltam. Meggyjégkocka: felapírított meggy, jégkockatartóba töltve, lefagyasztva. Igen finom ötlet.


Így hát napoztunk, és csöndben iszogattunk és nagyjából ez jellemezte az egész napot, úgyh. egyszer sem kellett engem a földről felszedni,h. négykézláb hadonásznék a poharammal, aminek tartalmát épp másra löttyintettem volna. Szóval nagyon kellemes kis összejövet volt, 10-15 emberrel.




a menü:








  1. Marhalábszár pörkölt, ami M. és L. műve. Nagyon finom volt, azt leszámítva,h. én nem szeretem a pörköltös cuccokat.... De a maga nemében különlegesen jól sikerült darab. A marhalábszárat a hentesünknél vettük a Bosnyák piacon, ami maga is megér egy külön posztot, úgyh. ezt agyban el is tárolom, és valamikor meg fogok emlékezni róla. Mert nekünk ám van saját hentesünk is, akihez szerda reggel besétáltam, és előre jeleztem,h. péntek regelre szervezzen nekünk 5 kiló különösen friss marha lábszárat. És lőn, a lábszár frissen és még egyben várt minket péntek reggel.




  2. Roston süllő. Minekutána a vizi élőlényeket még kevésbé, mondhatni egyáltalán nem eszem, erről nincs is sok mondanivalóm, azon kívül, hogy mind elfogyott; az utolsó darabkáit, tegnap este gyönyörű, DonGatto névre hallgató vörös macskánk macskánk nyelte be (majd róla is teszek fel képet).




  3. Roston zöldségek, úgy mint cukkini és gomba, gyors olajos páccal.




  4. Roston kolbászkák, fajtára nézve nem tudom, de bolti keverés. Ennek elenére finom.




  5. Tépkedett fejes saláta, csakúgy minden mellé. Na ennek nem volt nagy sikere, ránk i maradt, sorsa: kuka.




  6. Tészta saláta. Házi készítésű majonézzel, melynek remek receptje megtalálható Mamma blogján, majd a pontos címet megkeresem (* http://dallacucina.freeblog.hu/archives/2008/01/17/Aioli_vagy_maionesa_blanca_Klasszikusan_vagy_feheren/ ). A titka amúgy szerintem a botmixerben áll. Ehhez kínai tojásos tésztát vettünk, ami hasonló mint a snack levesekben található tészta. Utóbbiak előnye,h. csak belekeverjük az öntetbe a tésztát és kb fél óra alatt megpuhul és ehetjük is. Na a kínaival nem így jártunk, úgyh. az első adag repült is a kukába. A második adagnál 5 perc főzés után már tökéletes hatást értem el. A sali finom lett, került bele a tejfüllel dúsított majonéz, kukorica, és hiányos mennyiségű fűszer. Ezen még lehet majd turbósítani.



  7. Savanyúság, édesség és minden egyéb.
Folyt köv.....

Nincsenek megjegyzések: